שכבות הצבע השונות
1. הפריימר/יסוד
היסוד מכסה את פני הרכב בשרף, ממיסים ותוספים לפני תחילת הצביעה. הכנה של גוף הרכב המתכתי לפני הצביעה הוא חיוני מכיוון שהוא יוצר בסיס חלק להדבקה של הצבע. בנוסף, שכבת צבע ראשונה זו מסייעת בהגנה על גוף המתכת של המכונית מפני חלודה, חום, שבבי אבן וקרני השמש.
2. צבע
השלב המכריע השני הוא מריחת השכבה העליונה או שכבת הבסיס. כאן נולדים עבודת הצבע והאסתטיקה הכללית של המכונית. אתה יכול לבחור בין שכבות בסיס מוצק, מתכתי, פנינה או מט. לכל אחד מארבעת סוגי הצבעים איכויות ייחודיות ומייצר גימור שונה.
3. הלקה
השכבה השקופה מיושמת כשלב האחרון בצביעת מכונית. זוהי שכבה דקה ושקופה המותזת על גבי השכבה העליונה. השכבה השקופה חייבת להיות עמידה מכיוון שהיא השלב האחרון בתהליך צביעת הרכב ונמצאת במגע מתמיד עם הסביבה. בנוסף, המאפיינים הכימיים שלו צריכים לספק עמידות בפני ההשפעות המזיקות של קרינת UV, ועל ציפוי פני השטח להיות מוגן מפני שחיקה חיצונית.
מה שאתה תצטרך
כדי לצבוע בהצלחה את המכונית שלך, תצטרך את הדברים הבאים:
נייר זכוכית 1200 ו-2000 רטוב ויבש
מלטשת מונעת
מסקנטייפ והכנת נייר (למסך אזורים שלא תרצו שיצבעו אותם)
אקדח ריסוס
מדחס אוויר
מדללי צבע
יסוד
צבע עליון אקרילי
לכה שקופה
מסכות פנים ומשקפי בטיחות
תהליך הצביעה
1. התאמת הצבע לרכב
אם אתה מחפש מכונית חדשה או רוצה לתת לרכב הנוכחי שלך משהו נוסף, יש לך את הבחירה שלך מבין צבעי צבע רבים. הבעיה מתעוררת אם אתה צריך פריט חלופי, כמו פגוש לרכב שלך, ואתה צריך שהוא יהיה צבוע כך שיתאים לשאר הרכב. בין אם אתה צריך לגעת בכמה שבבים או לצבוע מחדש לוח שלם, אתה צריך רק את קוד הצבע של הרכב כדי לקבל בקבוק צבע תואם. מציאת קוד הצבע, בדרך כלל על הרכב עצמו, היא הגישה הטובה ביותר להשגת התאמה מושלמת. אפשר למצוא את קוד הצבע של המכונית שלך באינטרנט על ידי הזנת יצרן, דגם, שנה וצבע.
2. כיסוי כל המשטחים שלא יצבעו
התחל עם מיסוך גוף המכונית על ידי שימוש בשיטות עיקריות אלה מתעשיית צביעת הרכב:
א. הכן את המשטח למסיכה
המשטחים שתמסך חייבים להיות חלקים, נקיים, יבשים וללא אבק לפני שתתחיל. עלולים להיות סיבוכים עם צביעת מרכב המכונית אם תחילה יש לכלוך כלשהו על חומר המיסוך. כמו כן, אם המשטחים אינם ללא רבב, המסקינג טייפ עלול להשתחרר במהלך העבודה, והצבע עלול להישבר במהלך או לאחר מכן.
ב. כיצד להדביק רכב לצביעה
השלב הבא הוא להדביק מתחת להיקף אזור המסקינג בעזרת מסקינג טייפ. הסר את הסרט והנח אותו מתחת לשולי האזור שאתה תצייר; זוהי השיטה היעילה ביותר לביצוע משימה זו. השתמשו במחצית ממשטח ההדבקה של הסרט והשאירו את החצי השני תלוי מהקצה לתהליך המיסוך הבא. נצטרך אותו כדי לכסות את המכונית בנייר מיסוך. אתה יכול להדביק את הסרט ישר על הרכב אם אתה מגן על מיקום קטן וצר, כמו ידית לדלת.
ג. לכסות אזורים סמוכים עם מסקנטייפ או סרט
הניחו בצד מעט נייר מיסוך או סרט כדי להגן על המשטחים שלא יצבעו. ראשית, הדביקו את קצוות הנייר במסקינטייפ, והשארו מחצית מהמסקינגטייפ בולט. לאחר מכן, מקמו את הנייר מעל המכונית, תוך יישור הסרט החופשי על קצוות הנייר עם הסרט שהצבנו בעבר על הרכב.
ד. השתמש במוצרים ייחודיים לרמת דיוק גבוהה
לפעמים אתה רוצה להימנע מצביעת הדלתות,סאן רוף, האורות או הפנסים האחוריים. כדי להשיג זאת, עליך להשתמש בפריטים הבאים כדי לספק הגנה אופטימלית לאזורים אלה:
סרט מסקינטייפ מוקצף המתאים היטב לתוך חריצי המכונית אידיאלי להגנה על משקופי הדלתות והרווחים.
לקצץ מסקינטייפ, שהוא סרט מיוחד שניתן לשים סביב עיטורי גומי כדי להגן עליהם מפני גישור צבע.
3. שיוף את הרכב
שיוף משתמש בחומרים שוחקים כדי להסיר את שכבת הצבע העליונה של המכונית שלך. ביצוע נכון הוא חיוני אם אתה רוצה תוצאות מקצועיות מפרויקט הצביעה שלך. ניתן להשתמש גם בנייר זכוכית וגם במלטשות מסלוליות חשמליות לשיוף, עם גריסי נייר משתנים הנדרשים לעבודות שונות. אתה יכול להשתמש בנייר זכוכית בגרסת 1,200 כדי לגרד במהירות את המעיל והצבע השקוף ממרכב המכונית. אם אתה רוצה לצבוע את המכונית שלך מבלי לדאוג אם הוא יתאים לצבע הקיים, תצטרך להסיר את התחתית ולרדת למתכת החשופה. למרות שההליך עשוי לקחת זמן, התוצאה תהיה שווה את המאמץ.
4. למרוח פריימר
תחול הכרחי לצביעת משטחים מתכתיים מכיוון שהוא אוטם את המתכת ויוצר מחסום מגן, מה שמקל על הדבקת צבע המעיל. בנוסף, לצילי התחתון במבנה גבוה יש אחוז גבוה של מוצקים ויכולים להסתיר פגמים במשטח במתכת. השתמש תמיד בצבעי רכב איכותיים המיועדים במפורש למשטחי מתכת, ונקה את האזור היטב לפני תחילת הצביעה. בדרך כלל, יש צורך בשני צבעי תחתית או יותר כדי לכסות את המתכת החשופה לחלוטין. כסו את כל מה שאתם לא רוצים שיצבעו, והדביקו את הגבולות באמצעות מסקינטייפ. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, כדאי למרוח את הפרווה ביום יבש ונוח. לבשו משקפי מגן, מסכת אבק ובגדים המכסים את עורכם אם עליכם לבצע את ההליך בתוך הבית. כדי להכין את המשטחים לצביעה, יש למרוח את שכבת התחתית בצורה אחידה, ולאחר מכן לתת לה להתייבש. כדי להבטיח הצלחה בשלב זה של התהליך, שקול את העצות הבאות:
עצור לרגע והסתכל מסביב. זה הרגע להעריך האם נדרשת הכנה נוספת של פני השטח, כגון שיוף, או לא. לאחר שהפרווה התייבשה, פגמים במשטח ייראו בקלות. לכן, זהו צעד חיוני, אז קחו את הזמן שלכם.
אם יש גבשושיות או נקודות גסות, שייפו אותן. הסר את הפרווה התחתון והחל אותה מחדש. כדי לבצע את השלב הזה נכון, ייתכן שיהיה עליך לעשות אותו מספר פעמים.
5. שיוף מחדש
לפני מריחת השכבה העליונה, שיוף פעם נוספת את המשטחים המעוטרים כדי להסיר שאריות אבקתיות, אך הפעם היזהר לא לשייף עד למתכת החשופה. לפני שתמשיך לשלב הבא, נגב את האזורים המוקפדים באמצעות סמרטוט רטוב עם מדלל.
6. החל את הצבע
לאחר שהמכונית עברה יסוד, מורחים את שכבת הבסיס על ידי ריסוס. כאן נולדים המאפיינים החזותיים והצבעים. בדרך כלל, שלושה סוגים של שכבות בסיס זמינות: מוצק, מתכתי ופנינה. ישנה איכות ייחודית הקשורה לכל אחד מהשלושה. לדוגמה, צבע מתכתי מוסיף נצנצים לעיצוב רגיל אחרת, בעוד שצבעים ראשוניים אינם נוצצים. לפני השימוש בצבע תרסיס מעיל הבסיס, נער את הפחית היטב. יש לרסס לוח בדיקה עם שכבות הבסיס והשקופות כדי לבדוק את דיוק הצבע והאחידות. לאחר המתנה של 5-10 דקות בין שכבה לשכבה, יש למרוח כמה שכבות בינוניות הנדרשות לכיסוי המשטח. כל שכבה חייבת להיראות זהה ויבשה בין המריחות. לאחר כל שכבה יבשה של שכבת בסיס, אתה יכול לנגב קלות את פני השטח עם מטלית הדבקה. כדי להבהיר צבע מתכתי או פנינה, ניתן לרסס על ציפויים קלים של אבק. לאחר 30 דקות, תוכל למרוח שכבה שקופה.
7. למרוח לכה
השלב האחרון הוא מריחת שכבת מגן שקופה. לאחר הצביעה על שכבת הבסיס יש למרוח ציפוי שקוף. לאחר שלב זה, המכונית נחשפת לפגעי מזג האוויר, כך שהמעיל השקוף חייב לעמוד בפני שחיקה ואור אולטרה סגול. ניתן להשתמש בציפוי ממס או על בסיס מים. עם זה, תהליך צביעת הרכב הושלם. מה שאנו בוחרים לצבוע בו את המכונית קובע בסופו של דבר את המראה המלא שלה. אפשר גם להשיג מראה ייחודי משלך באמצעות גימור הצבע שתבחר. שכבה נוספת של שכבה שקופה מונחת על הצבע המתכתי למגע הסופי. כדי להשיג ברק זה, מתכת אבקת מעורבבת עם הצבע לפני השימוש בו כשלב אחרון. חלקיקים מתכתיים מגבירים את הבהירות והברק של הצבע על ידי החזרת אור רב יותר מאשר צבעים מוצקים. צורת הגימור הנוספת עליה נדון היא צבע פנינה, המורכב מצבע מתכתי מעורבב עם תרכובות צבע חיוניות, אך במקרה זה משתמשים בגבישים קרמיים במקום האבקה המתכתית. מיקה, קומפוזיציה קרמית, נשברת ומחזירה אור, ומעניקה למשטח ברק רצוי. תהליך השבירה הזה אחראי גם לרוויה המוגברת של הצבע. בשמש ישירה, הצבע הססגוני בולט בבירור מהמתכתי.
8. ליטוש
לאחר שצבעת את המכונית שלך, ליטוש יכול לעזור להעלים שריטות מתמשכות וליצור אווירה נוצצת של אולם תצוגה. ביצוע שעווה לרכב הוא השלב האחרון בהפיכתו לזרוח, אך ליטוש מראש הוא חיוני. אתה צריך רק מלטשת לרכב וקצת פוליש כדי לגרום לנסיעה שלך להיראות כאילו היא התגלגלה מהמגרש. המלטש צריך להיות מצויד במכסה יישום. כדי להבריק משטח, מקם עליו את הרפידה. הפעל את הפוליש והתחל להקיף אותו לאט. התמקדו בליטוש קטע קטן בכל פעם כדי למנוע פסים. יש ללטש את הקצוות והצדדים המתעקלים של המכונית לאחר ניקוי והברקה של המשטחים השטוחים. תן ללק חיץ זמן להתייבש. צבע הרכב ייראה מעורפל לאחר ליטוש. הזיזו את הרפידה קדימה ואחורה כדי להסיר שאריות של לק ולהוציא ברק גבוה יותר.
סיכום
שעווה לרכב באופן קבוע לאחר ביצוע צבע טרי יעזור לשמר את הברק ולהגן על הצבע מפני נזקים. צביעה מחדש של המכונית יכולה בהחלט לשפר את ערכו. תוכלו לשמר את הרכב שלכם מפגעי מזג האוויר ולתת לו מתיחת פנים עם שכבת צבע רעננה.